Práce & PenízeJak inovovat distribuci tisku?

Jak inovovat distribuci tisku?

Na prvním pražském hackathonu Czech News Center našli nejlepší řešení Deloitte a Revolt.BI

-

- Reklama -

Mediální dům Czech News Center uspořádal ve druhé polovině září historicky první hackathon s podtitulem Chytrá distribuce. Společně s distribuční firmou PNS a datovými experty z platformy Keboola vyzval týmy, aby pomohly s lepší predikcí prodejů tištěných titulů i s novými cestami, jak inovovat distribuční proces. Zapojilo se 9 týmů a s nejlepšími nápady vynikly týmy z Deloitte a Revolt.BI.

Na 40 datařů z 9 různých firem hledalo o víkendu zlepšováky pro zefektivnění distribuce novin a časopisů z mediálního domu k jejich čtenářům. Výzvu „Chytré distribuce” pomáhaly v pražském coworkingu HubHub Palác Ara zdolat například týmy z DataSentics, Revolt.BI, Logio, Sophia Solutions, BOOTIQ, Deloitte nebo CleverMaps. Nejlepší model pro odhadování prodeje periodik v konkrétním prodejním místě vymyslel tým Deloitte, který přinesl nejpřesnější řešení. Bylo o 26 % lepší než to podkladové. Nejlépe oceňovaným nápadem pro inovaci distribuce tisku se stal tým Revolt.BI, jehož prezentace byla podložena konkrétními daty, analýzou jednorázových událostí, vlivu sezóny a tzv. Jágr indexem (vliv titulní stránky na úspěšnost prodeje, pozn. redakce). Navíc byla udělena mimořádná cena poroty týmu DataSentics, který za použití mnoha modelů připravil konkrétní inovativní návrhy pro přesnější predikce prodejů.

„Vydáváme čtyři deníky a na 40 magazínů, což je asi 26% podíl na trhu. A v takovém objemu je už poměrně náročné predikovat prodeje. V rámci celkového posunu CNC směrem k data-driven organizaci pracujeme v této oblasti už dost sofistikovaně s širokou základnou vlastních dat. Stejně nás ale zajímal pohled zvenčí, další nápady od profesionálů,” říká k premiérové akci Josef Pokorný, seniorní analytik z business intelligence týmu v Czech News Center. „Od hackathonu jsme také očekávali čerstvé nápady, jak vylepšit kteroukoliv dílčí část distribučního procesu, nebo distribuční proces jako celek. Vzhledem k tomu, že trh tištěných periodik se mění, je potřeba být inovativní jak ve všech částech výrobního, tak prodejního cyklu,” doplnil ho Pavel Pražák, projektový manažer z První novinové společnosti (PNS), která má jednu z nejširších distribučních sítí v ČR.

Vítězové 28hodinového hackathonu vyhráli peněžní vouchery na nákup v Mall.cz v celkové hodnotě 100 000 Kč. Některé jejich nápady z hackathonu se budou postupně implementovat do praxe.

Redakce
Redakce
Magazín moderního a nezávislého muže dnešní doby. Prostor pro různé zdroje, relativní informace a názory, články, PR, blogy nebo komentáře.

ZANECHAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Aktuální články

Chce jen vaše peníze, jak poznám zlatokopku.

Šťastné a pevné vztahy je to, o co všichni usilujeme, respektive se snažíme je budovat na společných zájmech a...

Lidé chtějí být mladí a krásní.

Dvacáté první století je dobou nových možností nejen v medicíně. Pokrok v oblasti zdraví a zkrášlovaní provází lidstvo během celé historie....

Ženy ne vždy myslí vážně to, co ve skutečnosti říkají.

Někdy je komunikace se ženami, jako bloudění na zamlženém nádvoří plném hrábí. Ženy ne vždy myslí vážně to, co nám...

Jak překonat rozpad vztahu?

V životě mnoha lidí dochází k partnerským rozchodům. Někdo může být shozen už v prvopočátku vztahu a někdy to...
- Reklama-

Řada věcí, které nakonec zlomí i ten nejpevnější vztah

Každý chce, aby jeho vztah byl dlouhý a šťastný. Ale ne vždy, to tak vyjde. Existuje řada věcí, které zlomí...

Jaký by měl být skutečný muž?

Velmi často v konverzaci mezi ženami můžete slyšet frázi "skutečný muž." Ale co by to přesně mělo být? Dost...

Musíš číst

Chce jen vaše peníze, jak poznám zlatokopku.

Šťastné a pevné vztahy je to, o co všichni...

Lidé chtějí být mladí a krásní.

Dvacáté první století je dobou nových možností nejen v medicíně....
- Reklama -

Mohlo by se vám líbitPODOBNÉ
Doporučeno pro vás